torsdag 24 december 2009

Forsta dagarna pa arhundrates resa













Paminn mig att jag aldrig mer ska saga ett enda ont ord om BMW's sittkomfort.

Efter de forsta forseningarna pa tag till Kastrup, flyg Kopenhamn- Istanbul och Istanbul-New Delhi landade vi lyckligt och nastan i tid pa Bagdogra flygplats. Allt bagage var med och var guide stod och vantade. Ut till den vantande jeepen in med allt bagage och 8meter manniskor. Jag lovar jeepen, precis som inrikesflyget ar inte tillverkade for skandinaver.


Vart forsta hotell satte nivan, standarden var helt enligt forvantningarna. Vi har aldrig sovit pa nagot liknande.


Natten mellan Tisdag och Onsdag fixade Emil basta garvet. Uppstigning 6.30 omvandlades till panikjagning av lillebror in i duschen for att bli fardig i tid. Han hade dock glomt stalla om sin klocka och den var bara 01.30.




















Pa Onsdag morgon packades hela klanen an en gang in i jeepen for vidarebefordran till garaget. 3 st RoyalEnfield 500 Bullet plockades fram och antrades med stor entusiasm. Gissa om vi blev forvanade nar det ar vansterbroms och vanstertrafik, detta kan bli hur spannande som helst.

Ut ur Siliguri med helt vansinnig trafik klarade vi oss helt lysande bort sett fran mitt motorstopp mitt pa smalaste stallet over jarnvagen och i detta landet kan folket anvanda tutan, jeesees.














Upp i bergen mot Darjeeling, Emil han kor som om han aldrig gjort nagot annat. Det ar helt vansinnigt kallt och vi fryser hacken av oss. Vid forsta kissepausen passar vi pa att ha forsta meckstoppet, det lar bli flera. Det markliga ar att vi stormtrivs redan och allt ar underbart.





Jag hade tagit ett beslut att inte kora i nagra hal eftersom jag inte vill ha punktering. Hallaaa, vagarna ar bara hal hela tiden. Trotts detta har vi hallit oss pa 2 hjul, bortsett fran Emils lilla vurpa i en harnalskurva tillsammans med grus. Vi borstade av honom och reste upp hojen och inga men forutom en sarad sjalvkansla.














Julafton borjar vi med uppstigning 03.40 for att ka till TigerHill och titta pa soluppgangen och det var bara dis, suck. Det finns jatte fina vykort att kopa som tur ar. //Petra

















I morgon sa ska vi fortsatta mot nya aventyr pa haliga vagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar