torsdag 31 mars 2016

Äntligen är solpanelerna uppe

För förra lördagen började vi så smått montera våra paneler och vi blev förvånade över hur pass enkelt det faktiskt var.
 
Lite besvikna konstaterade vi att söndagen var vikt till annat och jag var på auktion i Trelleborg och köpte en fin matta till vår nya hall.
Under påskhelgen var det bokat påskmiddag hos pappa och Anja och sedan hem till söta syster/svägerska Helena Lördag-Måndag så var det bara skärtorsdagen ledig för paneler och vi skyndade upp på taket. Fram till lunch så var 24 paneler av 60 uppe. En snabb lunch på Sofiedals Golfklubb, nygräddad tunn fläskpannkaka med rårörda lingon, mums. Och det var ju tur att det var gott för det var den sista hyfsade tillagade måltid jag fick fram tills på söndagen.
 
Ett lite för snabt kliv nedåt fick mitt knä att vika sig och jag kände när foten gick ur led eftersom dum fan foten hittade en liten, liten kant att haka fast i. Efter lite besvär fick Stefan in mig i bilen och in till akuten i Malmö. I alla fall en bra dag med väldigt lite kö inne på akuten :-)
 
Ganska snabt hamnade jag på ett akutrum med fascinerande mycket folk i, doktor Ali börjar dra i mitt ben för att genomlysa den, lite jobbigt var det och jag ville bara att han skulle dra foten rätt igen. Det hade han redan gjort utan att jag märkt det och nu skulle han bara bestämma om jag skulle opereras inom 6 eller 24 timmar. Mitt vadben var brutet, suck, där rök både påskmiddag och vår trevliga resa till Linköping.
 
 
 
Jag lyckades i alla fall jaga i gång släkten och den inställda resan gav Stefan massor av tid att få upp de kvarstående panelerna, tack Philip för hjälpen.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar