onsdag 12 juni 2024

Spanien Första transporten

Startade kl 5.45 i morse.  10 grader inget regn.
Köpenhamn duggregn men 12 grader
Båten över till putttgarden gick ju bra typ. Missa min båt med 5 min. Jaha men det gick en ny efter 15 min. Blev sist av båten trots jag stog längs fram. Klart man ska bli skitnödig då man ska av. Lätt stressande sitta och klämma och dom roppar ut 5 min kvar till hamn. Jaja det gick ju bra personalen såg lite konstigt på mig bara. Utanför Hamburg såg kom det en hagelskur jv... tempen dök ner till 10 grader igen. Klart man inte hadde regnställ på sig. Sen småskura det hela tiden. Åt en winersnitcel på ett märkligt ställe trodde jag hamnat i gammla Västtyskland  men arbetare från gestapo. God mat då och billigt. Nä.
Ok framme på mitt airbnb.  Trevligt folk bra rum nu är det i alla fall 17 grader och små skurar. Fick min stödbens öl. Staden vet i fan men låg strax utanför för köln

Och ja det viktigast på färd på tyska autoban för troligen alla tyskar. Mängder med öl i butiken portidningar kolla jag inte efter och viktigast av allt men välfylld automat det man behöver mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar