söndag 27 december 2009

Mycket korning ar det






Forlat alla vanner forra gangen hann jag inte onska alla God Jul. Den Indiska maten gjorde sig starkt pamind och jag var tvungen att gora en tjurrusning till hotellet och porslinsholken. Forutom denna gangen sa ar vi tack och lov hittills i bra skick i magarna. Bilden ovan med alla julroserna far bli vart God Jul kort till er alla.

Till slut kom vi ner till tagstationen i Darjeeling som hor till varldens nast hogst belagna jarnvag och det ar forst nyligen som den ramlade ner pa 2:a plats. Hela jarnvagen i sig ar otrolig som vi laste pa ett stalle -Du vet att du ar i Darjeeling nar taget fastnar i trafikstockningarna.

Nu har vi hunnit kora ytterligare i 3 dagar och vagarna ar helt f-ing, j-la otroliga. Ar man grus hatare och fart alskare ska man inte aka hit. Pa en heldag korning 6-8 timmar hinner vi ca 10 mil.

Jag kanner mig som Laura Croft mitt i ett TombRaider spel helt fantastiska miljoer med ett genomgaende uppdrag att transportera mitt packet (Linus) till slutet av banan utan att tappa bort det i nagon lerhog, vattensamling eller stenrose. Utover detta dyker det upp sido uppdrag som att hitta ratt hus och gubbe for att fa ett inresetillstand till Sikkim darifran hitta nasta hus och gubbe som skriver exakt samma saker in i sin dator och sedan far man kora vidare. Darefter ar det att hitta ratt vag till Yukosom vilket ar10min upp for berget inte 30 min nedfor. Efter denna felkorning intog vi transport hastighet istallet for turist hastighet och en gang var vi uppe i 60km/tim. Normalfart ar runt 25 km/tim.




Trafiken och vagarna i detta landet ar helt osannolika. Efter 2 kordagar hade jag anvant tutan mer an jag gjort totalt pa 24 ar. Nar man kor pa bergsvagarna finns det knappt plats for 1 mc och 1 bil att motas och anda utan att man forstatt hur det gatt till ar man 2 bilar och 1 hoj i bredd. Eller som nar vi idag korde pa gang stigen upp till en cermoniplats med ca 1 mc bredd mellan en mur och ett stup och strax efter oss kom det upp en jeep. Det var knappt det gick att kora hoj och vi onskar att vi sett hur bilen kom dit.
//Kram Petra

1 kommentar:

  1. Fantastiskt ;) man kjenner sig lite som man vore dar fast man sitter i sin mjuka varma soffa ojeser o tutan e Maria som säger till Peter att vakna kl 14 samtidigt som hon damsugar e vi ens på samma planet? kan man undra ,cooola bilder tuta om du ser kycklingar Stefan!

    SvaraRadera