tisdag 7 juli 2020
Ojoj, Bella nr 4
Det har kommit en ny skönhet in i vårt liv. Vi fick ett tips om denna dam och plötligt har hon materialiserat sig från Uddevalla ner till Almdala. Inte helt 100 i skicket men vad gör väl det när man är en Zundapp Bella 201 med sidovagn från 1956.




Liten katt
Nu är det snart 8 månader sedan Elsa flyttade hem till oss. Hon är fortfarande rädd för alla människor men kan eventuellt gå med på att bli klappad om hon får mat samtidigt. Hon trivs i vart fall 100 ggr bättre som ute/inne katt istället för att bara få var inomhus.

Vår Lillemor är en riktig surtant/argbigga och kommer bara in för att få mat och eventuellt sova en stund.
Därvid fick denna lilla tjej följa med hem från Linköping i söndags. Tror hon är en Anna modig och nyfiken på världen till skillnad från syster Elsa som gör allt för att gömma sig (Frost för den som inte känner till filmen).
Elsa och Anna
Vår Lillemor är en riktig surtant/argbigga och kommer bara in för att få mat och eventuellt sova en stund.
Därvid fick denna lilla tjej följa med hem från Linköping i söndags. Tror hon är en Anna modig och nyfiken på världen till skillnad från syster Elsa som gör allt för att gömma sig (Frost för den som inte känner till filmen).
Elsa och Anna
Altanen är klar...
... men jag är kass på att skriva blogg.



Så här blev i vart fall resultatet av några månaders slit.
torsdag 11 juni 2020
En liten tår...
... i ögat är det nog. I dag rullade min lilla Austin 1100 1965 ut ur mitt liv för att istället bli omhändertagen av en barnfamilj som ville ha en trevlig entusiast bil. Tack för många fantastiska år och åkturer.

tisdag 7 april 2020
Coronavår och byggprojekt
Vår 2020 och stora delar av Sveriges befolkning är mer eller mindre i frivillig karantän. Man bygger om och till och gör alla de där tusentals små hemma projekten som aldrig blivit färdiga. I och för sig är vårt trädäck en planerad fortsättning på uterummet men det passar ju utmärkt att göra det nu.




söndag 22 december 2019
Nytt uterum och välkommen Elsa
Att blogga är inte min starka sida. Idag kom jag på att Elsa måste in i ”arkivet” och då ser jag att inte ens uterummet blivit loggat.
Elsa är hitte katt och rädd för sin egen skugga. Just nu bor hon i vårt vaskskåp och kommer fram och äter när ingen ser. Vi hoppas att hon kommer över sin rädsla och blir en hyfsat vanlig katt i framtiden. Hon behöver inte älska människor det räcker med att hon vet var det finns mat och värme.




Jaja, här kommer både uterum och Elsa.
Elsa är hitte katt och rädd för sin egen skugga. Just nu bor hon i vårt vaskskåp och kommer fram och äter när ingen ser. Vi hoppas att hon kommer över sin rädsla och blir en hyfsat vanlig katt i framtiden. Hon behöver inte älska människor det räcker med att hon vet var det finns mat och värme.
Uterummet blev klart i Oktober.
fredag 23 augusti 2019
Toffelveranda / farstukvist
Intressant, vår nästan nya ytterdörr tål inte att vara utomhus och spricker i skarvarna. Så för att skydda dörren och renovera den katastrofalt dåliga trappan blev det under Stefans semester byggt en vacker farstukvist.


Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
