tisdag 26 september 2017

Intressant dörrhål

Så går vi mot mörkare tider och det är dax för inomhus jobb. Det blev "dörr" mellan köket och duschen medan vi bygger om duschrummet.

Och så ska gamla hålet muras igen. Således blir nya duschrummet mindre tull förmån för ett större kök.


söndag 24 september 2017

Lackbox

Min nya Cheva ska så småningom få ny färg och för det behövs det en lackbox. Jag älskar att bo på en gård, det är bara att bygga en. Lite större platta till att börja med. 

Singel igen...

De senaste fem åren har det varit mest jord, maskrosor, tistlar och gräs. Två helgers arbete och 10.000 kr till grusterminalen har nästan återgivit gårdsplanen sin forna glans. Just nu är det livsfarligt att försöka framföra ett tvåhjuligt fordon på planen men förhoppningsvis sätter de sig snart.

söndag 27 augusti 2017

Sommarfest med knorr...

Vilken fantastisk sommarfest när Pernilla och Johan blev herr och fru i Lördags.
Underbar vigsel i Sankt Johanneskyrkan i Kalmar


Och fest hemma i trädgården




tisdag 15 augusti 2017

4år och 5månader...

... är det sedan vi stod och grät i Oskarshamn och undrade vad vi gjort. Vi köpte en isär plockad Austin Healey Sprite osedd på Gotland och betalade i förskott för att få den levererad till fastlandet. Den har varit avställd sedan 1979 och fallit ur registret.

Nu är hela bilen absolut rostfri och ihop plockad. Det finns massor att önska när det gäller finish men målet är att få bilen rullande och inregistrerad igen.

Och i dag är vi på väg till bilprovningen.



Hurra,
Om 2-3 dagar kommer skyltarna och vi får ut och köra på allmänn väg.


måndag 14 augusti 2017

Från Engelskt till Amerikanskt

Snart är vår Austin rullandes i trafiken ( hoppas jag) och så smått började jag titta efter ett nytt projekt. Icke förvånande har vi alldeles för snart hittat och köpt ett nytt icke rullande fordon. 

Idag har vi hämtat en Chevrolet C10 Stepside årsmodell typ 1968 i Ö Odarslöv utanför Lund.







onsdag 14 juni 2017

Vattenfilter

Nu är det äntligen färdig snackat. Nitrat och kalk filter inköpt och installerat. 3 år att planera, totalt en dag för att beställa och installera.
Varför är det så svårt att gå tummarna loss???