söndag 27 augusti 2017

Sommarfest med knorr...

Vilken fantastisk sommarfest när Pernilla och Johan blev herr och fru i Lördags.
Underbar vigsel i Sankt Johanneskyrkan i Kalmar


Och fest hemma i trädgården




tisdag 15 augusti 2017

4år och 5månader...

... är det sedan vi stod och grät i Oskarshamn och undrade vad vi gjort. Vi köpte en isär plockad Austin Healey Sprite osedd på Gotland och betalade i förskott för att få den levererad till fastlandet. Den har varit avställd sedan 1979 och fallit ur registret.

Nu är hela bilen absolut rostfri och ihop plockad. Det finns massor att önska när det gäller finish men målet är att få bilen rullande och inregistrerad igen.

Och i dag är vi på väg till bilprovningen.



Hurra,
Om 2-3 dagar kommer skyltarna och vi får ut och köra på allmänn väg.


måndag 14 augusti 2017

Från Engelskt till Amerikanskt

Snart är vår Austin rullandes i trafiken ( hoppas jag) och så smått började jag titta efter ett nytt projekt. Icke förvånande har vi alldeles för snart hittat och köpt ett nytt icke rullande fordon. 

Idag har vi hämtat en Chevrolet C10 Stepside årsmodell typ 1968 i Ö Odarslöv utanför Lund.







onsdag 14 juni 2017

Vattenfilter

Nu är det äntligen färdig snackat. Nitrat och kalk filter inköpt och installerat. 3 år att planera, totalt en dag för att beställa och installera.
Varför är det så svårt att gå tummarna loss???

 

söndag 11 juni 2017

Bröllop

Så blev Magnus och Marie herr o fru Lindelöf.
Den 10 Juni i Heliga Birgittas kyrka i Vadstena.

Fantastisk dag med kyrkkaffe hos nunnorna och fest i Hagebyhöga. Det lär nog vara mest annorlunda bröllopsföljet i Vadstenas historia. Traktor med tåg på vagnen bakom och rundturståget med brölloppsgäster bakefter med 90 åriga syster Patrica som guide.

 
 
  

fredag 9 juni 2017

Soffa

Nu är även soffan på plats och äntligen kan vi fundera på de sista inredningsdetaljerna.
 

lördag 20 maj 2017

Hurtigrutten6

Sista dagen på väg ner mot Bergen. Hela resan har haft exceptionellt bra väder enligt personalen. En dag med regn och pyttelite gungande två nätter. Mer eller mindre spegelblankt hav hela tiden.
 
   

Igår var jag nog lite trött, missade att lägga upp valfångst fartyget vi passerade. Tur att de inte hade fångst ombord.
 

Helt stolligt blev det på slutet. Vi skulle med flyget från Bergen stax före 19. Meddelande på incheckningsterminalen att kontakta disken.  15.50 i disken får vi veta att vi ska med planet kl16.00 istället. Stress, stress, stress och inga väskor i Köpenhamn. Hoppas dom kommer imorgon...