torsdag 7 juli 2016

Så var det dax för nya bebisar

Nu är det kycklingar oxå. Kattungar i Annexet och kycklingar i stora huset.

Eländes, elände

Här gör man allt för att hålla gårdens katter kastrerade men det är inte lätt när det fylls på med nya katter från granngårdar som inte bryr sig. Denna gången hann vi inte och den lilla Braveheart gav oss i förrgår tillökning.
Det är ju dock ganska gulligt att en halvvild gårdskatt går in till Amanda för att söka trygghet när det är dax.

måndag 23 maj 2016

Min fantastiska fotogenlampa

När jag köpte den förra sommaren var den hjälpligt guldmålad över rostiga knöglar.  Majolikan var guldprickig för att man inte orkat skruva loss den innan man målade. Och fotogenbehållaren sprucken.

Nu är behållaren bytt, porslinet rentvättat och all metall blästrad och nymålad. Vips så är min trevliga altanlampa nästan för fin för altanen 😀

Sakta framåt, (som så mycket annat)

Nu är karossen så nära färdig att vi beställt mattor, kapell, ny stoppning och klädsel till sätena samt en hel bunke mef packningar till motorn. Han é duktig min man. 😀

fredag 6 maj 2016

Värsta mössan

Till slut har jag lyckats virka färdigt lilla Linneas ugglemössa. Världens sötaste dotter till min fantastiska syster Therese och bästa svågern Mac.
Det är tur att Linnea gör att den ser bra ut.

lördag 16 april 2016

Gäst på gården

Efter att ha gömt sig i 14 dagar i verkstaden och garaget utan vatten och mat så kom lille katten fram idag.
Helt plötsligt världens modigaste och utmanar både tuppen och Besviken och dessutom försöker kela med hönorna.

Linus döpte den till Braveheart.

Söt och modig är den i allafall. Vi får se hur länge den stannar.

Forden

Idag var Stefan jättegullig och städade den starkt rörelse reducerade fruns verkstad ( 3 veckor kvar till gipset ska av).
Enda problemet för mig är då motprestationen. Helt plötsligt sitter jag och syr ny klädsel till mitt hatobjekt. Ford Tanus 17M från 1965. Fattar ni hur läbbig en 51 år gammal klädsel är när man ska sprätta isär och malla.

Mega bläää!!!! 

Det mest positiva är att jag kanske kan tycka att det är okej att åka med när det slutar damma på insidan när skumgummit smular sig genom fjädrarna.