Denna vintern ska vi inte frysa. Äntligen är vår kamin på plats.
Den har redan hunnit värma oss medan vi har förberett med puts och målning och nu ser vi fram emot tv-mys framför brasan.
söndag 25 oktober 2015
Fire in the hole
söndag 18 oktober 2015
Småvirkat
Ännu en gång förbannar jag mitt behov av att göra nya saker.
Önskemålet var en virkad ugglemobil till barnvagn, men nejdå inte kan jag nöja mig med det. Då måste jag testa om det går att virka en massa andra små djur.
Pingu, my little pony, humla, bläckfisk har det hunnit bli och jag misstänker att det inte blir stopp här, suck...
söndag 30 augusti 2015
Sista plåten
Sakta går det framåt. Sista takplåten skruvas fast och sedan är det bara halva nocken kvar.och vindskivor och plåtar. Och takfotsplåtar. Och klädsel på kupan. Men sedan är vi klara.
Åtminstone om jag låter bli att tänka på hängrännor, gavelpanel och överdelen av väggen som delvis rasat 😱
lördag 29 augusti 2015
Kycklingar igen
Nu är det nya kycklingar på Almdala. Denna gången "egenhändigt" producerade. Som Amanda uttryckte sig "-De ser precis ut som påskkycklingar" och strax efteråt tyckte Stefan att jag såg ut som en häxa när jag kröp på nocken med takplåten så jag tror att påsken har fått lite fel på tideräkningen.
tisdag 4 augusti 2015
Gaudi
Barcelonas husarkitekt har ett av alla sina arkitektoniska verk alldeles bredvid vårt hotell. Gratis utsikt över takterrassen. Underbart!!!
fredag 31 juli 2015
onsdag 29 juli 2015
Semester
Fantastiskt, 13 dagar ledigt tillsammans med Stemminger. Sol och bad, bad och sol och kanske lite dricka o god mat. 😝
Montpelliere, Costa Brava (Roses) och snart Barcelona. Bara att glida runt som värsta lyxtanten, ljuvligt.
