tisdag 1 juli 2014

Sista stora projektet

Nu är vi igång med det sista stora projektet. Garagets tak ska bli tätt och isolerat så Stefan slipper frysa i vinter.

Och fryser är det sista vi gör just nu. Vår gård måste vara placerad på Sveriges mest solsäkra plats ( jaja näst Böda i allafall) . Jag är inte solbränd utan har lyckats bli vidbränd åtminstone på axlar och nacke. Resten av kroppen är tryggt täckt av byxor och linne och förblir albylvitt. :-D

torsdag 12 juni 2014

Sommargäster

Nu har årets sommargäster anlänt till hagen.

torsdag 29 maj 2014

Äntligen på gång

Värsta jobbet är påbörjat. Dock vill jag gärna påpeka att jag fick sämsta platsen under Stefan. Keps är bra.
Man får hoppas att vi kommer på hur man ska få det hyfsat eller att den vita färgen kommer att förvilla ögat.

torsdag 13 februari 2014

Solenergi

Vi funderar på att bli våra egna elproducenter. Stallets tak skulla nog vara helt perfekt för detta ändamål.

lördag 18 januari 2014

Inlämnad

Skilsmässan är ett faktum, iallafall en vecka framåt.

Karossen är lämnad till blästring och grundmålning.

Healyn ute på vägen igen

Så var det dax att ut och åka med vår lilla Austin igen. Kanske inte riktigt  på det sättet man skulle vilja,  men ändå. Jag sitter varmt och skönt i Saaben med Healyns nakna kaross på släpet. Har vi tur så ska Stååls Blästring ta bort all rost och gammal färg. Det är bara en fråga om prislappen.

lördag 11 januari 2014

Julhelgen

Julhelgen bjöd  på många lediga dagar och det blev mycket gjort i annexet. Med lite press av att få nattgäster över nyår så fick badrummet golv och väggar i ett rasande tempo. Samtidigt var vi tvungna att färdigställa den lilla köksbänken.

Någonstans  på byggmarknaden slog det till en snilleblixt och det kom hem reglar osb-skivor och gips till i princip hela nedervåningen och för att över huvud taget få plats var det bara att färdigställa alla väggar även i kök och hall.....

Så nu börjar  vi se slutet på projekt  insida annex. Tapeter, fönsterkarmar, innertak och komplettering av golv i hall och kök sedan är vi i mål. Underbart eller skrämmande, jag är inte helt säker på vad jag tycker.