
På dagens meny var det fri lek.
Ändå så är vi lite flockdjur, hela gruppen körde upp till Collet du Linge, skyttegravar från 1:a världskriget med lite guidning av Ole. 




Efter det var vi 5 som fortsatte till Haut-Koenigsbourg, en återuppbyggd borg. 1633 brände svenskarna ner den och 1900 påbörjades återuppbyggnaden.
Med lite mindre grupp så blev det lite snabbare körning på härliga bergsvägar och ett snabbstopp vid frihetsgudinnan.






Under besöket i borgen kom det en liten regnskur och färden nedåt blev lite långsammare. Sista stoppet för dagens runda blev Stey Motos Honda i Colmar och numera är min Triumph lite schizofren med ett hondabatteri och jag har ett par nya Dainese stövlar. Jag tror det blev en hyfsad affär. €129+€274= €310 😂









Det som fastnar i minnet är att vi varit i Nürnberg ring området och någonting med Eifel… Och jag tror att de som har hotellet är holländare.


Snällt stänger jag nu av allt som går och vägrar att ens stänga av bågen när vi tankar. Och efter lunch (och resten av dagen)kan jag trycka som vanligt på knappen. Det blir morgondagens överraskning om det verkligen är ok igen.



Väl ombord är det ny kaos. Typ inta spännband, inga fästpunkter och personal som tycker att det är inte vårt problem. Oiihhh tågtutan inne i huvudet tjuter vääääldigt högt nu.

