fredag 19 mars 2021
Sista färden
Årets första mc tur gjordes igår till Norje Boke. Det var lite vemodigt eftersom det oxå var den sista turen med min älskade BMW R 1200 GS. Årsmodell 2005 som köptes 2007 med 127mil på mätaren. 4800mil har vi avverkat tillsammans i vått och torrt, kyla och värme så det är lite vemodigt att lasta för de sista milen till Linköping. Det som känns bra är att den ska till systersonen Andreas för nya roliga äventyr och upplevelser.



söndag 6 september 2020
Isolera taket i bilverkstaden
Vi bytte tak på verkstan för x år sedan och sparade jobbet med att isolera till ”lite senare” efter flera iskalla vintrar blir det nu vindtätat och isolerat. Det blir 90mm isolering så att man åtminstone ska kunna hålla typ 16 grader när man är ute och mekar och frostfritt övrig tid. 

tisdag 7 juli 2020
Ojoj, Bella nr 4
Det har kommit en ny skönhet in i vårt liv. Vi fick ett tips om denna dam och plötligt har hon materialiserat sig från Uddevalla ner till Almdala. Inte helt 100 i skicket men vad gör väl det när man är en Zundapp Bella 201 med sidovagn från 1956.




Liten katt
Nu är det snart 8 månader sedan Elsa flyttade hem till oss. Hon är fortfarande rädd för alla människor men kan eventuellt gå med på att bli klappad om hon får mat samtidigt. Hon trivs i vart fall 100 ggr bättre som ute/inne katt istället för att bara få var inomhus.

Vår Lillemor är en riktig surtant/argbigga och kommer bara in för att få mat och eventuellt sova en stund.
Därvid fick denna lilla tjej följa med hem från Linköping i söndags. Tror hon är en Anna modig och nyfiken på världen till skillnad från syster Elsa som gör allt för att gömma sig (Frost för den som inte känner till filmen).
Elsa och Anna
Vår Lillemor är en riktig surtant/argbigga och kommer bara in för att få mat och eventuellt sova en stund.
Därvid fick denna lilla tjej följa med hem från Linköping i söndags. Tror hon är en Anna modig och nyfiken på världen till skillnad från syster Elsa som gör allt för att gömma sig (Frost för den som inte känner till filmen).
Elsa och Anna
Altanen är klar...
... men jag är kass på att skriva blogg.



Så här blev i vart fall resultatet av några månaders slit.
torsdag 11 juni 2020
En liten tår...
... i ögat är det nog. I dag rullade min lilla Austin 1100 1965 ut ur mitt liv för att istället bli omhändertagen av en barnfamilj som ville ha en trevlig entusiast bil. Tack för många fantastiska år och åkturer.

tisdag 7 april 2020
Coronavår och byggprojekt
Vår 2020 och stora delar av Sveriges befolkning är mer eller mindre i frivillig karantän. Man bygger om och till och gör alla de där tusentals små hemma projekten som aldrig blivit färdiga. I och för sig är vårt trädäck en planerad fortsättning på uterummet men det passar ju utmärkt att göra det nu.




Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
