onsdag 17 maj 2017

Hurtigrutten3

Idag firar vi 17Maj. I Harstad möttes vi av orkester klockan 7.45.
 

Sedan var det Risöya med nationalsången .
 
 

I Sortland blev det parad, Stefan o Anja var duktiga och gick med medan jag passade pappa.
 
 

Som grädde på moset har vi hunnit med Havsörns safari och fast att båten gick sönder i halvtid hann vi se fem örnar och en jädrans massa kaxiga fiskmåsar.
 
  

Sista aktiviteten för dagen blev krigsmuseum i Svolvær där vi fick se Eva Brauns handväska och Hitlers förstoringsglas.
 

tisdag 16 maj 2017

Hurtigrutten2

I natt sov vi oss förbi Nordkap och det är bara klippor som är tillplattade av Inlandsisen.
En av Norges största inkomstkällor en gasproduktionsanläggning.
 

Världens största sten ligger här i havet, vet inte på vilken bild den är men någon av dom är rätt.
 
 

Hammerfest är världens nordligaste stad och har en fin kyrka.
 

Framåt kvällskvisten kom så de första träden.
 

måndag 15 maj 2017

Hurtigrutten

Uppstigning 03.15 för att flyga Köpenhamn-Oslo och sedan vidare till Kirkenes. 

Första kryssningen någonsin och så väljer vi att åka till nordligaste Norge och åka sydgående turen med m/s Nordkapp. 

Fantastiska vyer och trevligt sällskap i form av pappa och Anja.
  

onsdag 3 maj 2017

Hur lång vila blev det?

Man kan ju undra vad som är tokigt i huvudet. Efter 5 månader ovanvåning så skulle det bli en låååång vila, men inte då. 

Fast denna gången är det ju "bara" tapeter och då passa på att fräsa in elen och laga innertaket oc byta dörren och varför inte ta golvlisterna när vi ändå håller på.

Ja ja det blir nog klart någon gång..,
 
 

söndag 9 april 2017

Årets första fikarunda

Vi är ju tvungna att få ihop 80 mil på Stefans nya Triumph T120 innan 27April.
Fast det är lite för kallt ännu. 9 grader o 10 mil är lite dålig kombo.
 

torsdag 23 mars 2017

Det är helt otroligt

Efter 5 månader görs det sista på byggandet på vår ovanvåning. Det är fönstersmygen i arbetsrummet. Till och med alla lister är på plats. 

Nu ska vi ta det lugnt en stund och bara pyssla med inredning och bilar.

Ha, ska vi ha vadslagning om hur lång tid det hinner gå innan vi börjar riva något igen?
 
 
 
 

 

onsdag 22 mars 2017

Nu rullar den för egen maskin

Äntligen kör vår Sprite. En hel del kvar att fixa men den går att köra.