Gipset och spackling skulle bara bli färdigt idag. Det kom en massa ärenden i vägen och nu är det midnatt. Fast nu är vi klara. Imorgon blir det måla och tapetsera och om det vill sig väl blir det golv oxå.
lördag 10 december 2016
söndag 4 december 2016
söndag 20 november 2016
Någon gång i framtiden ..
..Tänker jag att någon kommer att undra om något är fäst i skorstenen. Men det gör vi inte eftersom vi använder den som just skorsten😉
fredag 18 november 2016
Luftigt sovrum
Det finns ju en hel del kalendrar på temat halvnaken och arbetare, undrar om vi kan hyra ut vårt sovrum till några fotosessioner?
Man kan ju inte säga annat än att det är luftigt och lite smutsigt. Det går i allafall framåt och snart är den gamla trappan bara ett minne.
söndag 13 november 2016
På gång igen
söndag 6 november 2016
Ingen Ford på våran gård
Äntligen efter så mycket extra arbete är vårt finbils garage så pass att det går att använda. Måla gör vi till sommaren.
Första bilen in var Forden. Nu slipper jag ha den på gårdsplanen 😁
söndag 2 oktober 2016
Ersatt av en traktor
Nu kommer hösten med storm steg och innan vi hunnit reagera så är det väl vinter. Med detta i åtanke så är det bråttom med att få garaget färdigt.
Som på beställning har jag fått ryggontet från helvetet och endast ryggläge gör det någotsånär uthärdligt. Så ännu än gång måste jag fundera på hur andra människor klarar sig utan en traktor 🚜.
Med traktorn hjälp ( och lite hjälp av Linus) är snart stommen på plats och om Stefan har lite flyt så kommer även råsponten och underlagspappen på plats idag. Tänk om jag oxå kunnat jobba, då hade vi ju bara haft portar och målning kvar...
Nåja, det blir ju inte alltid så som man tänkt sig.

