lördag 10 december 2016

Idag blev det tokigt

Gipset och spackling skulle bara bli färdigt idag. Det kom en massa ärenden i vägen och nu är det midnatt. Fast nu är vi klara. Imorgon blir det måla och tapetsera och om det vill sig väl blir det golv oxå.

söndag 4 december 2016

Någon gång i framtiden 2

Nästa del vid skorstenen

söndag 20 november 2016

Någon gång i framtiden ..

..Tänker jag att någon kommer att undra om något är fäst i skorstenen.  Men det gör vi inte eftersom vi använder den som just skorsten😉

fredag 18 november 2016

Luftigt sovrum

Det finns ju en hel del kalendrar på temat halvnaken och arbetare, undrar om vi kan hyra ut vårt sovrum till några fotosessioner?
Man kan ju inte säga annat än att det är luftigt och lite smutsigt. Det går i allafall framåt och snart är den gamla trappan bara ett minne.

söndag 13 november 2016

På gång igen

Så är vi igång igen.
Garaget som var vårt sommarprojekt är färdigt så när som på färgen, lite tätning runt ett av fönsterna och en reservingång så nu fick vi lov att börja inomhus. 
Gamla trappan är borta, den potentiell dödsfällan ner till källaren är ersatt med betydligt stabilare modell och vårt sovrum har blivit lite luftigare. Det är mycket kvar att riva innan vi kan börja bygga upp igen men vi är igång.

söndag 6 november 2016

Ingen Ford på våran gård

Äntligen efter så mycket extra arbete är vårt finbils garage så pass att det går att använda. Måla gör vi till sommaren.

Första bilen in var Forden. Nu slipper jag ha den på gårdsplanen 😁

söndag 2 oktober 2016

Ersatt av en traktor

Nu kommer hösten med storm steg och innan vi hunnit reagera så är det väl vinter.  Med detta i åtanke så är det bråttom med att få garaget färdigt. 

Som på beställning har jag fått ryggontet från helvetet och endast ryggläge gör det någotsånär uthärdligt.  Så ännu än gång måste jag fundera på hur andra människor klarar sig utan en traktor 🚜.

Med traktorn hjälp ( och lite hjälp av Linus) är snart stommen på plats och om Stefan har lite flyt så kommer även råsponten och underlagspappen på plats idag. Tänk om jag oxå kunnat jobba, då hade vi ju bara haft portar och målning kvar...

Nåja, det blir ju inte alltid så som man tänkt sig.