söndag 20 november 2016

Någon gång i framtiden ..

..Tänker jag att någon kommer att undra om något är fäst i skorstenen.  Men det gör vi inte eftersom vi använder den som just skorsten😉

fredag 18 november 2016

Luftigt sovrum

Det finns ju en hel del kalendrar på temat halvnaken och arbetare, undrar om vi kan hyra ut vårt sovrum till några fotosessioner?
Man kan ju inte säga annat än att det är luftigt och lite smutsigt. Det går i allafall framåt och snart är den gamla trappan bara ett minne.

söndag 13 november 2016

På gång igen

Så är vi igång igen.
Garaget som var vårt sommarprojekt är färdigt så när som på färgen, lite tätning runt ett av fönsterna och en reservingång så nu fick vi lov att börja inomhus. 
Gamla trappan är borta, den potentiell dödsfällan ner till källaren är ersatt med betydligt stabilare modell och vårt sovrum har blivit lite luftigare. Det är mycket kvar att riva innan vi kan börja bygga upp igen men vi är igång.

söndag 6 november 2016

Ingen Ford på våran gård

Äntligen efter så mycket extra arbete är vårt finbils garage så pass att det går att använda. Måla gör vi till sommaren.

Första bilen in var Forden. Nu slipper jag ha den på gårdsplanen 😁

söndag 2 oktober 2016

Ersatt av en traktor

Nu kommer hösten med storm steg och innan vi hunnit reagera så är det väl vinter.  Med detta i åtanke så är det bråttom med att få garaget färdigt. 

Som på beställning har jag fått ryggontet från helvetet och endast ryggläge gör det någotsånär uthärdligt.  Så ännu än gång måste jag fundera på hur andra människor klarar sig utan en traktor 🚜.

Med traktorn hjälp ( och lite hjälp av Linus) är snart stommen på plats och om Stefan har lite flyt så kommer även råsponten och underlagspappen på plats idag. Tänk om jag oxå kunnat jobba, då hade vi ju bara haft portar och målning kvar...

Nåja, det blir ju inte alltid så som man tänkt sig.

måndag 19 september 2016

Början på ett garage

Äntligen blir det en platta till vårt "nya" garage. Kalkylatorn var lite nojig och la på en kubikmeter extra betong. Plattan blev 5 cm tjockare än tänkt och det räckte ändå till en slänt inne i ladan. Således alldeles perfekt.

Helgen som kommer är uppbokad med andra aktiviteter men sedan blir det till att bygga i tvåhundra tempo.  Det vore ju skönt med ett garage till vintern 😁

söndag 4 september 2016

En dag med många händelser

Ojojoj, idag blev en dag med många blandade känslor.
Mammas katt Sara som vi haft hos oss i två år flyttade hem till Magnus där hon får bli inne/utekatt vilket hon har saknat hos oss där hon varit hänvisad till ladan och stallet.  Vi vet inte vem som kommer att älska ihjäl vem av Magnus och Sara.
Steg ett är inlett Sara ska bli kompis med Thea.

Vår Braveheart överlevde inte komplikationerna efter kastrering, hon förbrukade alla sina nio liv under sitt första levnadsår. Tre-fyra veckor utan mat och vatten i Stefans garage och min verkstad vilket gav henne en pygmeisk kropp. Därefter försökte hon kela med hönorna och stal tuppens mat. Sedan blev hon mamma till sex st ljuvliga kattungar. Vila i frid söta Braveheart.

Till slut invigde vi det nya badet tillsammans med Emil och Linus