måndag 11 mars 2013

Hemma

Hela dagens projekt löpte förvånansvärt smidigt. Lite för bra för att vara sant.... Utanför Sösdala var riksväg 23 superavstängd på grund av brand i en verkstad och de blev en extra tur i skogen mitt i natten. Väl hemma under avlastning inser vi vilken osanolik tur vi haft under transporten på och av färjan. Dollyn viker sig när vi drar bilen av trailern och ännu än gång inser vi den oumbärliga nyttan av en egen traktor. Vi älskar vår MF. Och nu är klockan 01.30 och det är hög tid att sova sju kvart på varje timme för att orka jobba i morgon.

söndag 10 mars 2013

Nytt projekt

Nytt projekt

Vår försummade blogg har fått ett nytt liv. Nu är vi på väg hem från Oskarshamn med ett nytt projekt. En Austin Healey Sprite från 1962 som de "senaste" åren bott på Gotland. Tack Peder och Anton för leveransen.

onsdag 1 augusti 2012

Silo




 Den står på en gjuten platta och man har gjort en "avtappning" i betongplattan här syns även inspektionsluckan
 Mitt i silon finns ett perforerat ventilationsrör

 Eftersom den står innomhus har den inget tak och här syns även skruven som används för att fylla silon. Den jobbar från ett platsbygt mellanmagasin ca 4m över golvet. Men verkar ha fyllt upp i etapper för det finns ytterligare ett mellan magasin ca 2,5m över golvnivå.
 Motorskylt fläkten
Hela silon är perforerad och det ser ut att vara galvad stålplåt. Det är sektioner som är 2m höga och även delat runt om.

tisdag 22 februari 2011

Varför??


Vad driver en 41 års tant att ställa sig på brädan? Vädret är perfekt och lagom mycket folk:)

måndag 21 februari 2011

Vemdalen


Paus i topstugan

onsdag 16 februari 2011

Malar

Mina fotografiska talanger lämnar övrigt att önska, men här är några bilder på malarna.