söndag 22 september 2024

Pontiac Bonneville 1966 convertible

Nästa vinters projekt är nu inhandlat. Liiite för tidigt men hittar man rätt projekt så får man slå till.
En Bonneville som importerades för 20 år sedan och väntat på rätt läge.
Nu har vi (Stefan) fått förtroendet att plocka ner och byta ramen och ”lite” rikt och rostlagning. Kanske lite mer saker som behöver fixas tex dämpning, cab, inredning och registreringsbesiktning 😂

Tack Mattias och Jonna för förtroendet

tisdag 23 juli 2024

Dag 8 Holland Danmark

Kort resa idag 14 mil.
Ansager-Ribe vikingacenter-Huset Middelfart
I ösregn
Ikväll blir det Kitchen Food Court

Dag 7 Holland Danmark

Rendsburg - Ansager, det är stora skillnader på väderlek, idag har det varit runt 19 grader och det blev körning med överdrags jacka på.
Schwebefähre över Kielkanalen i Rendsburg, frukost i Owschlag sedan via en nationalpark som vi inte riktigt vet när vi passerade. Precis som förväntat är körning i Danmark trååååkigt, 80km/tim och spikrak väg. Hotellet i Ansager levererade super fina rum ( utan AC) självserverings bar och fin frukost. Staden i sig själv är totalt livlös på veckodagarna men en man och hans familj har skapat ett stort musik center som är aktivt under helgerna , Mariehaven. Nu till helgen är det ”djävuls festival” 300 dragspels musikanter.

söndag 21 juli 2024

Dag 6 Holland Danmark

Bremen Rendsburg. 29 graders värme föranleder ingen myskörning. Färja via Wischhafen över Elbe. Snabbt framme 1 timme före incheckning och fick nästan en utskällning för att jag ville veta att vi var på rätt ställe innan vi knäckte stödbensölen. Stefan hämtade andra rund och passade på att ta alkoholfria öl…. Inte okej. Hotellet är hittills sämsta vi bott på utan AC och unken ”gammal” lukt.
Kvällsmat på Riverside.

Drag 4-5 Holland Danmark

Från Emden till Bremen via ett trevligt frukost bageri och ett bil och leksaksmuseum.
En heldag i Bremen med besök i Sankt Petri Dom och Bleikeller och dricka längsmed floden.

torsdag 18 juli 2024

Dag 3 Holland Danmark

Haarlem-Emden 31 mil 9 timmar (inkl 1,5 timme på museum)
Vi gjorde ett tappert försök att köra med undvik motorväg. Vägen var som en motorväg men 80km/timme så vi gav upp det igen.
Ännu en gång fick jag köra på Hollands skyddsmur mot havet och vi stannade till på bunkermuseumet Kazaenmattenmuswum vid Kornwerderzand.
Nattlogi på en ombyggd kasern i Emden.

onsdag 17 juli 2024

Dag 2 Holland Danmark

9.00 var vi på rull ifrån Lingen. Mot Haarlem och Stefan. 250 km 4 tim på undvik motorväg. Halvvägs och 25 byar senare tröttnade vi och slog på tillåt motorväg. Beräknad tid från 2 tim till 1 tim . Lite bök att hitta vårt boende, båten Felicitas.